co nam mówi ISO?

Wiele firm na swoich stronach internetowych i oficjalnych pismach umieszcza informację o tym, że posiada certyfikowany system zarządzania ISO. Wielu osobom symbol Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej – ISO, kojarzy się z jakością. Czy to znaczy, że produktu lub usługi, które dostarcza firma legitymująca się tym certyfikatem są najwyższej jakości?
Niestety nie do końca. Co prawda można domniemywać, że organizacja, która posiada certyfikaty ISO ( głownie 9000 – Zarzadzanie Jakością) spełnia wszystkie standardy i zalecenia, o których mówi norma. Tak więc, troszczy się o dobro i satysfakcję klienta, kontroluje i monitoruje swoje wyroby i usługi, a także dokłada wszelkich starań aby poprawiać i udoskonalać swoje procesy, produkty i usług.
Jednego możemy być pewni. Firma, która posiada certyfikat reprezentuje pewien poziom swoich usług. posiada i przestrzega procedur, które w swym założeniu mają zapewnić klientowi produkt, który spełni jego wymagania i oczekiwania, produkt, który będzie funkcjonalny i bezpieczny. Co do najwyższej jakości to już inna sprawa. Jakość według jednej z definicji jest kompromisem pomiędzy tym czego klient oczekuje, a ceną jaka jest w stanie za dobro/ usługę zapłacić.