Jak zdobyć rynek?

Jak odnieść sukces i zdobyć rynek? Oto pytanie, które wielu przedsiębiorców próbuje znaleźć odpowiedź. Są dwie sprawdzone drogi, którymi poszło już wiele firm. Wiele z nich odniosło sukces i jest liderem w swojej branży? Jakie to drogi i jak nimi podążać?
Rynek można zdobyć oferując usługi czy produktu o najwyższej jakości lub postawić na cenę. Wybierając strategię projakościową stawiamy na elitarne i wąskie grono klientów, którzy są w stanie zapłacić o wiele wyższą cenę za produkty czy usługi o najwyższym standardzie. w tym wypadku nie tylko sam produkt jest ważny, ale i sposób jego realizacji. Jeśli ktoś zamawia kawior to nie po to, aby jeść go plastikowym widelcem.
Lider cenowy to strategia, która polega za zdobyciu udziału w rynku przed dostarczanie najtańszych produktów i usług. Tu trzeba jednak podkreślić, że nie zawsze jest to jednoznaczne z tym, że produkty nie będą dobre jakościowo. Lider cenowy nie szuka zysku w kieszeni klienta, lecz optymalizacji swoich procesów. Hurtowe ceny, wyeliminowanie niepotrzebnych procesów czy dobre kontrakty z dostawcami to tylko jedne ze sposobów na obniżenie ceny. W przypadku strategii opartej na cenie liczy się efekt skali. Lepiej sprzedać więcej przy mniejszym zarobku.