Wojna o klienta

Banki prześcigają się w oferowanych przez siebie produktach. Toczy się między nimi prawdziwa walka o zdobycie klienta. Jest to uzasadnione, gdyż na tym właśnie opiera się ich model biznesowy.
Jednymi ze zwycięzców toczącej się bitwy są klienci. Rywalizujące pomiędzy sobą banki, najczęściej obniżają ceny swoich usług, przez co klienci płacą mniej i zyskują więcej, oraz podnoszą standard obsługi.
Każdy z produktów finansowych oferowanych przez firmy z branży, jest indywidualnie dopracowywany, w celu zachęcenia potencjalnego odbiorcy do zainteresowania się ofertą.
Kredyty generują w każdym banku największe zyski, przez co posiadają ogromne pole do wprowadzania korzystnych zmian. Konkurencja na rynku powoduje spadek oprocentowania kredytu, zmniejszenie opłat związanych z zaciągnięciem kredytu, oraz skracają czas kredytowania.
Lokaty, są jednym ze źródeł funduszy dla banku. Te z kolei zostają wyżej oprocentowane, oraz regulamin nakładany na tą usługę staje się mniej restrykcyjny. Tym samym zyski w skali rocznej kształtują się na wyższym poziomie, oraz ewentualne przedterminowe rozwiązanie umowy nie pociąga za sobą radykalnych konsekwencji.
Konta bankowe dzięki konkurencji zostają dodatkowo oprocentowane, przez samo posiadanie pieniędzy na rachunku bieżącym generuje zyski. Rywalizacja pomiędzy firmami sprawia, ze wzrasta szybkość transakcji, oraz spadają koszta użytkowania, czy wręcz pojawią się zwroty za wykonywanie specjalnych akcji np. zapłacenia za pomocą karty za codzienne zakupy.

Finanse dotyczą wszystkich, każdy w dzisiejszym świecie niezależenie od swojej własnej wolnej woli zmuszony jest do korzystania z usług świata finansjery. Z pożytkiem dla użytkowników jest gdy to firmy zabiegają o klienta, a nie odwrotnie.

Dodaj komentarz